Újabb Utasellátó vendéglátóegység nyílt a Batthyány téren

2023.02.13 12:17

Blog image

2023-ban az Utasellátó újabb nagy mérföldkőhöz érkezett. Február 13-án ugyanis megnyitotta a Batthyány téri HÉV-végállomásnál legújabb vendéglátóegységét. Mindezidáig az Utasellátó földi egységeként csupán a Keleti pályaudvaron található Üzleti váróterem üzemelt, azonban az új üzlethelyiségtől teljesen eltérő koncepcióval.

A Batthyány tér fontos forgalmi csomópont, hiszen számos átszállási lehetőséget kínál mind városon belül, mind az észak-budapesti agglomeráció irányába. Ezért az új Utasellátó falatozó a Batthyány téren megforduló utazóközönségnek kíván kulturált és magas színvonalú étel-, illetve italfogyasztási lehetőséget biztosítani. Az üzlethelyiség helyben fogyasztásra is alkalmas, azonban azon vendégek is megtalálják itt a számításukat, akik csak útközben, pár percre térnek be, így elvitelre is kérhetők az ételek, italok. Az aluljáró szinten található 52 négyzetméteres vendéglátóegység naponta 6:00 és 21:15 óra között tart nyitva.

Az ételkínálat alapvetően street food és olyan elvitelre is praktikus fogásokra épül, mint a vonatokról is jól ismert hamburgerek és lepények, helyben készült hideg és meleg szendvicsek, bägelek és paninik is. Emellett különféle ízesítésű óriáspalacsinták és Utasellátó-édességek is színesítik a választékot, de az egészségtudatos vendégekre gondolva saláták is szerepelnek a kínálatban. Az ételek mellé szénsavas italokat, gyümölcsleveket, valamint szörpöket és természetesen meleg italokat is fogyaszthatunk. Alkoholos italok közül pedig csapolt sör, valamint többféle bor közül válogathatunk. Hasonlóan a vonatok étkezőkocsijához, illetve az Üzleti váróteremhez, itt is lesznek szezonális ajánlatok az évszakhoz, közelgő ünnephez vagy jeles napokhoz kapcsolódóan. Az új Utasellátó egységbe annak is érdemes betérnie, aki útközben csupán egy kávé, forró csokoládé vagy tea társaságában szeretne felfrissülni.

Az Utasellátó megújulása

Az Utasellátó 2020-as megújításánál kiemelt szerepet kapott a vendéglátás a vasúti személyszállítás minőségének javításában és ezáltal a vasúti közlekedés versenyképességének növelésében. Az étkező- és bisztrókocsikon biztosított fedélzeti vendéglátás mellett a MÁV-START-on belül működő Utasellátó a nemzetközi járatok háló- és fekvőhelyes kocsis utasainak a kiszolgálását, valamint a Keleti pályaudvari Üzleti váróterem vendéglátási szolgáltatását is végzi. A szolgáltatások köre folyamatosan bővül, hiszen most már az étkezőkocsik nemcsak az étel-ital fogyasztás, hanem sok esetben különféle események színhelyéül is szolgálnak és a retró hétvégéken is népszerűek. A bisztrószakasszal ellátott új IC+ 1. és prémium osztályú kocsik megjelenésével pedig – a nyári balatoni étkezőkocsi-járatokon felül – már a hazai forgalomban is ismét fellendült a fedélzeti vendéglátás a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza, Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza, Budapest–Szeged és Budapest–Pécs viszonylatban.

A MÁV-START hosszútávú tervei között azonban a magas színvonalú állomási vendéglátás újraértelmezése is szerepel. Az üzleti várótermekkel egybekötött állomási vendéglátóhelyek országos kialakítása és fejlesztésének terve nem újkeletű. Ennek első lépcsőjeként 2021-ben megújult a Keleti pályaudvaron található Üzleti váróterem (Business Lounge), ahol az 1. osztályú kocsik utasai úgy vonulhatnak el a pályaudvar zajától, mintha egy kulináris különlegességeket rejtő, modern belvárosi bisztróba lépnének be. Az Üzleti váróteremben az utasok XXI. századi enteriőrben, hangulatos és nyugodt környezetben, frissítőket és harapnivalókat fogyasztva várhatnak a vonat indulására, vagy pihenhetik ki érkezés után az utazás fáradalmait. Az Üzleti váróterem ideális helyszín kikapcsolódáshoz, munkavégzéshez vagy akár egy üzleti találkozóhoz is.

Azonban míg a Keleti pályaudvaron az üzleti útra induló első osztályú, valamint a csatlakozásra váró nemzetközi utasok kiszolgálása az elsődleges cél, ezzel szemben a Batthyány téri vendéglátóegységbe a csomópontban megforduló bármely utas vagy járókelő betérhet, és a választék is ennek megfelelően lett kialakítva. A kínálatban megjelennek a fedélzeti vendéglátásban már jól bevált klasszikus fogások, azonban olyan ételekre is kiterjed a választék, amelyek a fedélzeten a technikai adottságok miatt nem szerepelnek az étlapon. A kínálat megtervezésénél az is fontos szempont volt, hogy az a környező vendéglátóegységek választékától némileg eltérjen.